Al mes de novembre hem treballat nocions d'espai i temps amb l'alumnat de 1r a 4t, en cada cur al seu nivell i amb unes exigències i característiques diferents.
A final de 2n curs l'alumnat hauria de tenir assolida la lateralitat. Aquesta és la consciència sobre el fet de tenir dues parts corporals i la predominància d'una de les dues parts com a dominant. Hem observat mitjançant un joc la lateralitat pel que fa a la vista, a la ma/braç i al peu/cama.
La lateralitat és la presència amb què
s’utilitza una part del cos per sobre de l’altre, a més a més, de la
seva comprensió i el seu domini. Aquesta afecta a l’aprenentatge de la
lectoescriptura, de l’orientació espacial i temporal i de la dominància
motriu. Trobem tres tipus:
L. Invertida L. Creuada Ambidextrisme
- Lateralitat invertida: quan la lateralitat innata ha estat contrariada, aleshores, alguns segments mostren una dominància determinada segons la tasca a realitzar.
- Lateralitat creuada: no hi ha uniformitat en totes les parts de l’organisme sobre quin és el costat dominant.
- Ambidextrisme: no hi ha dominància clara d’un costat o l’altre.
Hem de tenir en compte que la lateralitat
és un procés que ve determinat “en gran mesura” al néixer (lateralitat
innata), per tant, hem de saber respectar-la, sigui el tipus que sigui, i
acceptar-la donant totes les possibilitats que siguin possibles.
Si voleu que els vostres fills i les vostres filles practiquin on line, feis clic en la següent imatge.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada